Τι είναι η τιμή;
Τιμή & τιμολόγηση
Το μόνο συστατικό του μείγματος marketing μιας επιχείρησης που αποφέρει έσοδα, είναι η τιμή. Όλα τα υπόλοιπα (προϊόν, προβολή/προώθηση, τοποθεσία) παρουσιάζουν κόστος. Ορισμένοι ειδικοί υποστηρίζουν ότι ο ανταγωνισμός τιμής είναι το πιο σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες καταλυμάτων/ξενοδοχείων.
Τι είναι λοιπόν η τιμή;
Ένας απλός ορισμός είναι ότι, τιμή είναι το χρηματικό ποσό που ανταλλάσσεται για την απόκτηση ενός αγαθού ή υπηρεσίας. Πιο γενικευμένα τιμή είναι το σύνολο της αξίας που μεταβιβάζεται για να μπορεί ο καταναλωτής να χρησιμοποιήσει ένα προϊόν ή υπηρεσία.
Συχνά λάθη τιμολόγησης
Η τιμολόγηση είναι από τις λιγότερο κατανοητές μεταβλητές του marketing, παρόλα αυτά η τιμολόγηση είναι το μόνο ελεγχόμενο στοιχείο σε μια ελεύθερη αγορά. Οι τιμολογιακές αλλαγές γίνονται συχνά χωρίς να έχει προηγηθεί σωστή & ολοκληρωμένη ανάλυση. Ορισμένα από τα πιο συχνά λάθη είναι:
- η τιμολόγηση που βασίζεται αποκλειστικά στο κόστος
- τιμές που δεν αντικατοπτρίζουν τις διακυμάνσεις της αγοράς
- τιμολόγηση που δεν υπολογίζει τα υπόλοιπα συστατικά του μείγματος marketing
- τιμές που δεν παρουσιάζουν διακυμάνσεις ανάλογα με τα διαφορετικά προϊόντα και τμήματα της αγοράς.
Γιατί να με απασχολεί;
Όλοι οι ιδιοκτήτες καταλυμάτων πρέπει να έχουν μια σφαιρική αντίληψη της τιμής. Οι ιδιαίτερα υψηλές τιμές μπορεί να αποτρέψουν τους επισκέπτες. Από την αντίθετη πλευρά, οι πολύ χαμηλές τιμές μπορεί να μην αποφέρουν ικανοποιητικά έσοδα για να συντηρηθεί η μονάδα/κατάλυμα. Τα έπιπλα μπορεί να φθαρούν, οι συσκευές χρειάζονται επισκευή, οι τοίχοι χρειάζονται φρεσκάρισμα κλπ. Αν τα έσοδα δεν είναι ικανοποιητικά η βραχυχρόνια μίσθωση μπορεί να αποδειχθεί ασύμφορη.
Αν σε ενδιαφέρει να μάθεις περισσότερα για τα χαρακτηριστικά της τιμολογιακής στρατηγικής που εφαρμόζουμε στην Konnect και αναρωτιέσαι πώς θα μπορούσαμε να σε βοηθήσουμε με την μεγιστοποίηση των εσόδων του καταλύματός σου, κάνε κλικ εδώ: