Παράγοντες που Επηρεάζουν την Τιμολόγηση Καταλυμάτων
Εκτός από τους εσωτερικούς παράγοντες (πχ. η στρατηγική, τα κόστη, το μείγμα marketing) που επηρεάζουν την τιμολόγηση ενός καταλύματος, εξίσου σημαντικοί ειναι και οι εξωγενείς παράγοντες. Παρακάτω θα αναλύσουμε τους πιο σημαντικούς από αυτούς.
Αγορά & Ζήτηση
Ενώ τα κόστη λειτουργίας ενός καταλύματος θέτουν το κατώτατο όριο της τιμής που μπορεί να διατεθεί ώστε να μην είναι ζημιογόνο, οι επισκέπτες και οι ενδιάμεσοι ισορροπούν τη τιμή σε συνάρτηση με την αξία που αυτό προσφέρει. Όπως είναι λογικό είναι ιδιαίτερα σημαντικό ο ιδιοκτήτης/διαχειριστής, να μπορεί να κατανοήσει τη σχέση της τιμής και της ζήτησης για το κατάλυμα/μονάδα που διαχειρίζεται/τιμολογεί.
Αντίληψη Τιμής/Αξίας Επισκέπτη
Τελικά, ο επισκέπτης είναι αυτός που θα αποφασίσει αν η τιμή είναι σωστή. Όταν θέτει τις τιμές, ο ιδιοκτήτης ενός καταλύματος οφείλει να γνωρίζει πώς αντιλαμβάνονται οι επισκέπτες τις τιμές και τους τρόπους που αυτές οι αντιλήψεις επιδρούν στην αγοραστική απόφαση. Όπως συμβαίνει και σε άλλες αποφάσεις γύρω από το marketing, έτσι και οι αποφάσεις της τιμολογιακής πολιτικής πρέπει να είναι πελατοκεντρικές. Ακόμα και σε περιόδους ύφεσης ή κρίσης οι επισκέπτες δεν κάνουν κράτηση αναγκαστικά στο φθηνότερο κατάλυμα, απαιτούν όμως αξία για τα χρήματά τους. Η σωστή τιμολόγηση απαιτεί κάτι παραπάνω από τεχνογνωσία. Προϋποθέτει δημιουργική κρίση και βαθιά κατανόηση της αγοράς στόχου, γιατί οι επισκέπτες κάνουν κράτηση, πότε παίρνουν την αγοραστική απόφαση κλπ. Η αναγνώριση ότι οι επισκέπτες διαφέρουν σε αυτές τις διαστάσεις είναι εξίσου σημαντική για την τιμολόγηση με την αποδοτική προώθηση και τη διάθεση των δωματίων.
Διαφορετικά τμήματα της αγοράς εκτιμούν τα καταλύματα διαφορετικά. Οι ιδιοκτήτες πρέπει να παρέχουν στις αγορές στόχο με δωμάτια/καταλύματα τα οποία διαθέτουν χαρακτηριστικά που η αγορά στόχος θα εκτιμήσει και να εξαλείψουν τα χαρακτηριστικά εκείνα που δεν δημιουργούν αξία. Στη συνέχεια πρέπει να τιμολογήσουν τα καταλύματα με τρόπο τέτοιο ώστε να θεωρηθεί σωστή αξία από την αγορά στόχο. Για κάποιες αγορές, αυτό σημαίνει τίμια διαμονή σε χαμηλή τιμή, για άλλες εξαιρετικές υπηρεσίες πολυτελείας σε υψηλή τιμή. Η προσλαμβανόμενη αξία είναι συνάρτηση της εικόνας του brand, των χαρακτηριστικών του καταλύματος και της τιμής.
Σε επομενο άρθρο θα δούμε πώς αναλύεται η συσχέτιση της τιμής και της ζήτησης ανάλογα με τον τύπο του καταλύματος και το τμήμα της αγοράς στο οποίο απευθύνεται.
Αν σε ενδιαφέρει να μάθεις περισσότερα για τους τρόπους που μπορούμε να σε βοηθήσουμε με την τιμολόγηση του καταλύματός σου, κάνε κλικ εδώ: