Τα 8 Συστατικά του Promotion Mix
Η Προώθηση στον τομέα της Φιλοξενίας
Ο ρόλος της προώθησης, που είναι ένα από τα 4Ps του μείγματος marketing (Προϊόν, Προώθηση, Τοποθεσία & Τιμή), είναι η επικοινωνία με άτομα, ομάδες ή οργανισμούς άμεσα ή έμμεσα, με στόχο την ενημέρωση σχετικά με ένα προϊόν/υπηρεσία ή επιχείρηση και την παρακίνησή τους σε αγορά.
Το μείγμα προώθησης
Το μείγμα προώθησης ή αλλιώς μείγμα επικοινωνίας marketing, περιλαμβάνει ένα συγκεκριμένο συνδυασμό διαφήμισης, προώθησης πωλήσεων, προσωπικών πωλήσεων, δημοσίων σχέσεων και εργαλείων marketing που οι επιχειρήσεις του τομέα της φιλοξενίας χρησιμοποιούν για να χτίσουν ισχυρές σχέσεις με τους πελάτες τους.
Επιπρόσθετα οι επιχειρήσεις φιλοξενίας μπορούν να επωφεληθούν από events και εμπειρίες, το διαδραστικό marketing και το από στόμα σε στόμα (word of mouth) marketing με στόχο την αναγνώριση του brand τους, τη δημιουργία θετικών συναισθημάτων γύρων από το brand και την ενίσχυση της πίστης των πελατών.
1. Διαφήμιση
Η διαφήμιση είναι ένα σύνολο από εισαγωγικές, επί πληρωμή μη-προσωπικών παρουσιάσεων. Στόχος είναι η δημιουργία μιας ευνοϊκής εντύπωσης στο κοινό στόχο μέσω της παροχής πληροφοριών για προϊόντα ή υπηρεσίες σε έντυπα μέσα (εφημερίδες, περιοδικά κλπ), μέσα μαζικής επικοινωνίας (ραδιόφωνο & τηλεόραση), δικτυακά μέσα (τηλέφωνο, internet, δορυφορική τηλεόραση κλπ), ηλεκτρονικά μέσα (κασέτα, dvd, ιστοσελίδα κλπ) και διαφημιστικές τοποθετήσεις (αφίσες, πινακίδες κλπ).
2. Προώθηση Πωλήσεων
Μια ποικιλία μεσοπρόθεσμων ή βραχυπρόθεσμων και κυρίως εποχικών κινήτρων ή υλικού το οποίο στόχο έχει την παρότρυνση δοκιμής ή αγοράς ενός προϊόντος ή υπηρεσίας και περιλαμβάνει δείγματα, κουπόνια, διαγωνισμούς, επιδείξεις κλπ. Ορισμένες από τις προωθητικές ενέργειες πωλήσεων στο τομέα της φιλοξενίας είναι οι παρακάτω:
- Προσφορές Last minute
- Προσφορές Early Booker
- Loyalty Προγράμματα
- Προγράμματα Upgrade
- Special Offer Deals
3. Events & Εμπειρίες
Εταιρικές ή χορηγούμενες προωθητικές δραστηριότητες που στόχο έχουν τη δημιουργία διάδρασης των πελατών με το brand μέσω αθλημάτων, ψυχαγωγίας, φεστιβάλ κλπ. Οι εταιρίες φιλοξενίας μπορούν να λειτουργήσουν σαν σπόνσορες σε συγκεκριμένες εκδηλώσεις ή να τις φιλοξενήσουν οι ίδιες, προωθώντας έτσι τις υπηρεσίες τους. Ένα παράδειγμα είναι το πρόσφατο τριετές πρόγραμμα χορηγιών επιλεγμένων φιλαρμονικών της Κέρκυρας από τον όμιλο Sani/Ikos Resorts.
4. Δημόσιες Σχέσεις
- Προσωπικές ή μη ενέργειες που στοχεύουν στην προστασία και την ενίσχυση της εταιρικής εικόνας στους υπαλλήλους, τους πελάτες, άλλες εταιρίες, την κυβέρνηση και τα μέσα μέσω συνεντεύξεων τύπου, ομιλιών, σεμιναρίων κλπ. Ένα πρόσφατο παράδειγμα στον τουριστικό κλάδο είναι ο διπλασιασμός των μονάδων του voucher εμβολιασμού για τους νέους από την Aegean.
5. Απευθείας Marketing
Ένα προωθητικό εργαλείο που βασίζεται στην απευθείας επικοινωνία με σκοπό την άμεση λήψη feedback σχετικά με προϊόντα και υπηρεσίες και την διατήρηση μια ισχυρής σχέσης με το κοινό στόχο. Τα πιο κοινά εργαλεία είναι τα διαπροσωπικά meetings, οι τηλεφωνικές κλήσεις, τα emails και λοιπά διαδικτυακά εργαλεία επικοινωνίας. Το direct marketing είναι επίσης ένα ισχυρό εργαλείο για την αποδοτική διαχείριση σχέσεων με τους πελάτες. Οι εταιρείες φιλοξενίας και τουρισμού χρησιμοποιούν το direct marketing κατά κόρον και κάνουν χρήση όλων των δυνατών καναλιών επικοινωνίας όπως τα newsletters, social media, emails, sms campaigns κλπ.
6. Διαδραστικό Marketing
Η ανάπτυξη του Διαδικτύου παρέχει ένα άνετο και προσωπικό περιβάλλον αγοραστικών εμπειριών για τους πελάτες ενώ παράλληλα αυξάνει την αναγνωρισημότητα του brand, την ικανοποίηση του πελάτη και τις πωλήσεις σε χαμηλότερο κόστος. Οι εταιρίες φιλοξενίας και τουρισμού χρησιμοποιούν online και offline συνδέσεις για να οδηγήσουν τους επισκέπτες στα απευθείας κανάλια τους για να κερδίσουν κρατήσεις. Καθώς όλο και περισσότεροι επισκέπτες αναζητούν πληροφορίες online, οι marketers του κλάδου ανταποκρίνονται με ανεπτυγμένες online στρατηγικές. Ένα παράδειγμα χρήσης του εν λόγω εργαλείου είναι η πρόσφατη καμπάνια που δημιούργησε το Angsana Corfu Resort & Spa για το επίσημο opening της μονάδας μέσω ενός challenge video στο Youtube.
7. Word of Mouth
Εκφράζει τις θετικές ή αρνητικές αξιολογήσεις των πελατών αφού έχουν αγοράσει ένα προϊόν ή υπηρεσία και αφορά την καταναλωτική τους εμπειρία μέσω προφορικής, γραπτής ή ηλεκτρονικής επικοινωνίας. Οι μικρές αλλά και οι μεγάλες εταιρίες δίνουν μεγάλη βάση στο WoM marketing καθώς οι προεκτάσεις του, τόσο οι θετικές όσο και οι αρνητικές μπορεί να αποδειχθούν ιδιαίτερα σημαντικές. Λόγω της άυλης φύσης της φιλοξενίας και του προσανατολισμού κυρίως στις υπηρεσίες, η ενίσχυση του WoM – και ιδιαίτερα του eWoM- παίζει κρίσιμο ρόλο για κάθε εταιρία φιλοξενίας η οποία δραστηριοποιείται στην εποχή των Social media και των Online Travel Agents.
8. Προσωπικές Πωλήσεις
Δραστηριότητες που βασίζονται στην πρόσωπο με πρόσωπο αλληλεπίδραση με τον αγοραστή με στόχο την ενημέρωση και μετατροπή τους. Οι προσωπικές πωλήσεις αποτελούνται από προσωπική προσπάθεια των υπαλλήλων όπως παρουσιάσεις πωλήσεων, συναντήσεις πώλησης, εκθέσεις κλπ. Ορισμένα από τα πιο γνωστά σημεία προσωπικών πωλήσεων στον τομέα της φιλοξενίας είναι οι εκθέσεις Wolrd Travel Market και ΙΤΒ όπου κάθε χρόνο κλείνονται σημαντικά συμβόλαια πωλήσεων. Περίπτερα στις εκθέσεις αυτές διαθέτουν τόσο μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες όσο και οργανισμοί όπως η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων κλπ.
Αν σε ενδιαφέρει να μάθεις περισσότερα για τους τρόπους που μπορούμε να σε βοηθήσουμε με την προώθηση του καταλύματός σου, κάνε κλικ εδώ και επικοινώνησε μαζί μας: