Σε αυτή την ενόητα θα δούμε μια συλλογή λάθος πρακτικών, που ενώ εκ πρώτης όψεως μπορεί να μοιάζουν λογικές, έξυπνες ή ακόμα και δικαιολογημένες, είναι στην ουσία αντιεπαγγελματικές και πρέπει να αποφεύγονται.

DONT #1 – Αλλαγή της κράτησης με στόχο την προμήθεια

Ας το παραδεχτούμε, η προμήθεια της Booking και των υπόλοιπων OTAs μπορεί να μοιάζει μεγάλη και αναίτια. Στο κάτω κάτω είναι το κατάλυμά μας, εμείς τρέχουμε για την κράτηση, εμείς ασχολούμαστε με τον καθαρισμό, εμείς είμαστε υπεύθυνοι για το check in του πελάτη. Γιατί λοιπόν η κάθε πλατφόρμα να μας χρεώνει 20% ή και παραπάνω για κάθε κράτηση; Γιατί να μην ζητήσουμε από τον πελάτη (που τον έχουμε μπροστά μας) να ακυρώσει την κράτηση του στην πλατφόρμα και να μας δώσει τα χρήματα στο χέρι; Η απάντηση μπορεί να είναι είτε απλή (γιατί απλά είναι παράνομο) είτε πιο σύνθετη όπως θα δούμε παρακάτω:

2

Πρώτη εικόνα

Όσοι ιδιοκτήτες/διαχειριστές ακολουθούν την παραπάνω πρακτική είναι υποχρεωμένοι να κινηθούν γρήγορα και ζητάνε από τον επισκέπτη κατά την άφιξη(!) στο κατάλυμα να προβεί στην ακύρωση της κράτησής του στην πλατφόρμα και την πληρωμή με μετρητά για μια μικρή έκπτωση σαν αντάλλαγμα. Όπως είναι ευνόητο ο επισκέπτης – ο οποίος τις περισσότερες φορές είναι ταλαιπωρημένος από το πολύωρο ταξίδι του- αντί να συναντήσει μια φιλόξενη & διακριτική υποδοχή συναντά την πονηριά και το χρηματικό όφελος. Το πλεονέκτημα της δημιουργίας μιας καλής πρώτης εντύπωσης χάνεται και ο προβληματισμός και η αμφιβολία κατακλύζουν τον επισκέπτη.

4

Εμπιστοσύνη

Ένας από τους πιο σημαντικούς λόγους για τους οποίους οι πελάτες προτιμούν να κάνουν την κράτησή τους μέσω ενός OTA ενώ υπάρχουν οικονομικότερες επιλογές διαθέσιμες (πχ website ξενοδοχείου/καταλύματος), είναι η εμπιστοσύνη που αισθάνονται για την εκάστοτε πλατφόρμα και η ασφάλεια που νιώθουν σε περίπτωση που αντιμετωπίσουν κάποια δυσκολία. Στην πλειονότητα λοιπόν των περιπτώσεων ο  οικονομικός παράγοντας δεν είναι πρωτεύων για την επιλογή του καναλιού κράτησης. Ζητώντας από τον συγκεκριμένο πελάτη να προχωρήσει στην παραπάνω συναλλαγή (ακύρωση κράτησης & έκπτωση για άμεση πληρωμή στο κατάλυμα) όχι μόνο δεν του δίνουμε κίνητρο αλλά ενισχύουμε την ανασφάλεια που πιθανώς αισθάνεται, καταλήγωντας σε δεινή θέση χωρίς να υπάρχει κανένας λόγος.

3

Αντιεπαγγελματισμός

Κινήσεις που στοχεύουν σε βραχυπρόθεσμο κέρδος, απάτη εις βάρος του κράτους και των συνεργατών και εκμετάλλευση των συνθηκών για ίδιον όφελος είναι το λιγότερο κοντόφθαλμες και η επιτυχία τους είναι τυχαία και βραχύβια. Η σωστή επαγγελματική προσέγγιση ορίζει την καλλιέργεια υγιών, αμοιβαίως επωφελών συνεργασιών και την στόχευση στην αύξηση της ικανοποίησης/οφέλους για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη – στην προκειμένη περίπτωση κατάλυμα, ΟΤΑ, επισκέπτης.

Αν σε ενδιαφέρει να μάθεις περισσότερα για τους τρόπους που μπορούμε να σε βοηθήσουμε με την επαγγελματική διαχείριση των κρατήσεων του καταλύματός σου, κάνε κλικ εδώ και επικοινώνησε μαζί μας:

μάθε περισσότερα

Στα επόμενα άρθρα θα αναλύσουμε τα υπόλοιπα 4 Dont’s της διαχείρισης κρατήσεων.