Προσεγγίζοντας τη Στρατηγική Καινοτομία
Η Στρατηγική Καινοτομία
Οι ανισότητες μιας καθορισμένης αγοράς δημιουργούν κίνητρα για τις επιχειρήσεις που μειονεκτούν (ή είναι εντελώς αποκλεισμένες από το παιχνίδι) να την ανακαθορίσουν, ακόμη και χωρίς το πλεονέκτημα μιας νέας τεχνολογίας. Παρόλο που η στρατηγική καινοτομία είναι θεωρητικά δυνατή μέσω της δημιουργίας μιας ανορθόδοξης στρατηγικής σε οποιαδήποτε διάσταση του δοθέντος παιγνίου, στην πράξη πολλές καινοτόμες στρατηγικές ξεκινούν με μια νέα οπτική είτε της αγοράς ή της ανταγωνιστικής στρατηγικής.
Μια νέα σκοπιά της αγοράς επιτρέπει σε μια καινοτόμα εταιρεία να απευθυνθεί σε παραμελημένα τμήματά της ή να επικεντρωθεί σε ένα συγκεκριμένο, παραμελημένο ή αγνοημένο καταναλωτικό τμήμα. Ένα τέτοιο παράδειγμα θα μπορούσε να θεωρηθεί η Aegean η οποία έχει κατακτήσει μια πολύ ισχυρή θέση στην ελληνική βιομηχανία αερομεταφοράς, προσεγγίζοντας στα πρώτα της βήματα νέους πελάτες, με πολύ χαμηλά ναύλα.
Μια ισχυρή πηγή στρατηγικής καινοτομίας είναι η επινόηση ενός εντελώς νέου συνόλου δραστηριοτήτων για να επιτευχθεί το ίδιο ή ακόμα ανώτερο οργανωτικό αποτέλεσμα. Μια τέτοια καινοτομία αναπροσαρμόζει την οπτική της ανταγωνιστικής στρατηγικής. Με το χρόνο, σε κάθε ανταγωνιστικό παίγνιο, οι οργανισμοί μαθαίνουν ποιες δράσεις παράγουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Καθώς η εμπειρία όπως είναι αναμενόμενο είναι περιορισμένη, οι οργανισμοί δεν μπορούν να πειραματίζονται με κάθε δυνατό συνδυασμό δράσεων. Βασιζόμενοι στον περιορισμό
της εμπειρίας, οι οργανισμοί αναπτύσσουν μια ημιτελή αλλά χρήσιμη αντίληψη του τρόπου με τον οποίο οι δράσεις αποδίδουν αποτελέσματα.
Περισσότερη εμπειρία ενισχύει την πεποίθηση ότι εναλλακτικά σετ στρατηγικών αποφάσεων δεν είναι βιώσιμα μέσω της απουσίας στοιχείων που αποδεικνύουν την βιωσιμότητά τους. Η στρατηγική καινοτομία που υπερβαίνει τα όρια των υφιστάμενων στρατηγικών παραμένει βιώσιμη επιλογή θεωρητικά για όλες τις αγορές. Η μεταστροφή της Expedia στην βραχυχρόνια μίσθωση μέσω της VRBO μπορεί να θεωρηθεί παράδειγμα στρατηγικής καινοτομίας.
Σε επόμενο άρθρο θα αναλύσουμε τη μεταβολή της καταναλωτικής συμπεριφοράς.
Αν σε ενδιαφέρει να μάθεις περισσότερα για τους τρόπους που μπορούμε να σε βοηθήσουμε με την ανάλυση του ανταγωνισμού και της αγοράς σου κάνε κλικ εδώ και επικοινώνησε μαζί μας: