Το Παράδειγμα της Αγοράς
Κατανοώντας τις Ανταγωνιστικές Δυνάμεις
Έχουμε αναφερθεί σε προηγούμενα άρθρα για τον ανταγωνισμό, τις ανταγωνιστικές δυνάμεις και την αξία που έχει η σωστή ανάλυσή και παρακολούθησή τους κατά τη διαδικασία της τιμολόγησης. Πώς ορίζουμε όμως το πλαίσιο του ανταγωνισμού ή αλλιώς το παράδειγμα της αγοράς μέσα στο οποίο δραστηριοποιούμαστε; Ποιες είναι οι δυνάμεις εκείνες που επιδρούν στην αγορά και με ποιο τρόπο μπορούμε να τις εκμεταλλευτούμε; Στο άρθρο αυτό θα προσπαθήσουμε να ορίσουμε το παράδειγμα της αγοράς και να δούμε συνοπτικά τις τρεις δυνάμεις που είναι υπεύθυνες για την αλλαγή της κοινωνικής ομοφωνίας.
Το Παράδειγμα της Αγοράς
Η γνώση που αποκτούν οι επισκέπτες και η κοινωνική αποδοχή που προκύπτει από αυτήν, καθορίζουν το παράδειγμα της αγοράς. Αυτό είναι μια καλοσχεδιασμένη αντίληψη εκ μέρους των επισκεπτών/καταναλωτών για τους τρόπους που μπορούν να πετύχουν τους στόχους τους και περιλαμβάνει ένα σύνολο από μάρκες (brands), τις διαστάσεις βάσει των οποίων αξιολογούνται, την αξία που σχετίζεται με τις ομοιότητες και τις διαφορές τους, και τη λογική που χρησιμοποιούν ώστε να κάνουν την επιλογή τους με σκοπό την ικανοποίηση των στόχων τους.
Για παράδειγμα όταν κάποιος επισκέπτης σκοπεύει να επισκεφθεί την Κέρκυρα για πολυτελείς διακοπές, ένα σύνολο ξενοδοχειακών brands έρχονται άμεσα στο μυαλό του (πιθανώς τα Ikos, Grecotel, Domes Miramare είναι κάποια από αυτά) και όλα μοιράζονται ομοιότητες και διαφέρουν σε ορισμένες προκαθορισμένες διαστάσεις (τιμή, παροχές, εικόνα κλπ). Παράλληλα ο επισκέπτης μπορεί εκ των προτέρων να έχει θέσει ειδικά βάρη στις διαστάσεις αυτές τα οποία καθορίζουν και την τιμή που είναι διατεθειμένος να πληρώσει για το καθένα. Ανάλογα με τις ανάγκες που έχει και τη σημαντικότητα αυτών μπορεί να έχει θεσπίσει και ένα σύστημα επιλογής μεταξύ των εναλλακτικών.
Οι Ανταγωνιστικές Δυνάμεις
Όταν καθοριστεί, ένα παράδειγμα αγοράς μπορεί να παραμείνει σταθερό για χρόνια. Συνήθως, τελικά όλα τα παραδείγματα αγοράς αναδιαμορφώνονται καθώς η κοινωνική ομοφωνία αλλάζει. Τρεις δυνάμεις είναι υπεύθυνες για την αλλαγή της κοινωνικής ομοφωνίας και την εγκαθίδρυση νέων ανταγωνιστικών παραδειγμάτων:
- Η τεχνολογική καινοτομία
- Η στρατηγική καινοτομία
- Η μεταβολή της καταναλωτικής συμπεριφοράς
Σε επόμενο άρθρο θα αναλύσουμε περαιτέρω τις ανταγωνιστικές δυνάμεις και θα εξετάσουμε τους διαφορετικούς τρόπους έκφρασης της καινοτομίας.
Αν σε ενδιαφέρει να μάθεις περισσότερα για τους τρόπους που μπορούμε να σε βοηθήσουμε με την ανάλυση του ανταγωνισμού και της αγοράς σου κάνε κλικ εδώ και επικοινώνησε μαζί μας: