Η κατανόηση των αναγκών, των επιθυμιών , των αναγκών των επισκεπτών είναι μια πρόκληση για όλες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της φιλοξενίας. Οι επισκέπτες απαιτούν ποιοτική εξυπηρέτηση και εμπειρίες που δημιουργούν άνεση, αποδοχή και διασκέδαση. Με στόχο την κατανόηση των πελατών τους οι εμπλεκόμενοι στη λήψη αποφάσεων γνωρίζουν πολύ καλά τα δημογραφικά χαρακτηριστικά τους. Είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε τις γενιές των επισκεπτών. Οι millennials και τα άτομα της γενιάς Χ συμμετέχουν περισσότερο από όλους στην οικονομία, ενώ είναι πολύ προσοδοφόρα τμήματα στην βιομηχανία της φιλοξενίας.

 

Millennials & Γενιά Χ

Οι millennials είναι αυτή τη στιγμή η φωνή των νέων επισκεπτών της τουριστικής βιομηχανίας, ενώ θεωρούνται από πολλούς ερευνητές το ταχύτερα αναπτυσσόμενο τμήμα καταναλωτών στον τομέα της φιλοξενίας. Έως το 2025, πάνω από το 50% των επισκεπτών αναμένεται να ανήκει στη συγκεκριμένη γενιά. Η δραστική μεταστροφή αναμένεται να παρατηρηθεί στα επόμενα 10 χρόνια. Οι millennials είναι άτομα που έχουν γεννηθεί από το 1977 έως και το 1995 και οι ερευνητές έχουν χαρακτηρίσει τους millennials ως περιπετειώδεις, τεχνοκράτες, ευαίσθητους στην κουλτούρα, και παθιασμένους μεταξύ άλλων.

1

Οι millennials αναζητούν μοναδικές εμπειρίες και είναι γνωστό ότι επιλέγουν boutique hotels και αυθεντικά εστιατόρια σε σχέση με αλυσίδες, παρακινώντας τις επιχειρήσεις να αλλάξουν τις τακτικές τους ώστε να καλύψουν τις ανάγκες και τις επιθυμίες τους. Πριν την επικράτηση των Millennials, τα άτομα της γενιάς Χ κυριαρχούσαν στην ταξιδιωτική αγορά. Η γενιά Χ είχε ανατραφεί με έναν ατομικό τρόπο σκέψης και ανέπτυξε τη νοοτροπία του επιζώντα. Οι millennials και η γενιά Χ απαιτούν διακριτές υπηρεσίες για τις ξεχωριστές τους ανάγκες και επιθυμίες. Παρόλο που οι Millennials είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο τμήμα της αγοράς, η γενιά Χ εξακολουθεί να είναι το πιο προσοδοφόρο τμήμα και δεν πρέπει να παραμεληθεί.

 

Baby Boomers

Το συγκεκριμένο τμήμα αποτελείται από άτομα που γεννήθηκαν μεταξύ του 1946 και 1964, και έγιναν γνωστοί ως η πρώτη γενιά της τηλεόρασης, του ροκ εντ ρολ και των κινημάτων της ελεύθερης αγάπης. Αυτή η ξεχωριστή γενιά διασκέδασε αρκετά και αυτές οι στιγμές νοσταλγίας αναβιώνει σε θεματικές κρουαζιέρες και τουριστικές ατραξιόν. Η γενιά των baby boomers είναι μία από τις μεγαλύτερες γενιές στην ιστορία με 77 εκατομμύρια ανθρώπους.

2

Γενιά Ζ

Η γενιά Ζ ή Zoomers αποτελείται από ταξιδιώτες που γεννήθηκαν τέλη της δεκαετίας του 90 έως και αρχές του 2010. Αυτή η γενιά ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τις τεχνολογικές συσκευές όπως οι υπολογιστές, τα video games και τα κινητά τηλέφωνα. Προβλέπεται ότι πάνω από 4 εκατομμύρια άτομα της γενιάς Ζ έχουν δικό τους κινητό τηλέφωνο, γεγονός που δημιουργεί έλλειψη διαπροσωπικής επικοινωνίας.

3

Η γενιά Ζ γαλουχήθηκε σε ένα περιβάλλον με πληθώρα πληροφοριών να ανταλλάσσεται μέσω του διαδικτύου. Χρησιμοποιούν το Internet και τα κινητά τους τηλέφωνα για να κάνουν τις αγορές τους, ενώ γνωρίζουν αρκετά καλά τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες τους με αποτέλεσμα να γίνονται ανελαστικοί και αδιάφοροι στο συμβιβασμό. Αυτό το νέο δημογραφικό τμήμα είναι ανερχόμενο στην τουριστική βιομηχανία και οι επιχειρήσεις του κλάδου οφείλουν να προβλέψουν τις κινήσεις τους ώστε να καλύψουν αυτό το ξεχωριστό τμήμα της αγοράς.

LGBT

Οι συγκεκριμένοι ταξιδιώτες αποτελούν ένα ξεχωριστό τμήμα της αγοράς που δεν πρέπει να παραμεληθεί από την βιομηχανία της φιλοξενίας. Οι ενεργές εταιρίες φιλοξενίας οφείλουν να βρουν στρατηγικούς τρόπους ώστε να προσελκύσουν και να καλύψουν το ιδιαίτερο κοινό και τις ανάγκες του συνυπολογίζοντας ότι τα μέλη του ανήκουν παράλληλα στα δημογραφικά τμήματα των Millenials, Baby Boomers, Gen Xers και Gen Z.

4